Jag är inte rädd för mörkret

0kommentarer

Igår fick jag hem mitt ex av Jag är inte rädd för mörkret, gissa om jag var lycklig! Nu har jag hunnit lyssna på den ett par gånger och det kommer bli fler gånger idag eftersom Axel inte är hemma :P Kände att jag kunde skona honom från det igår så får ju passa på idag.

På ett sätt är jag lite besviken på att inte fler låtar låter som 999 de andra är fortfarande mer åt det elktroniska hållet som genomsyrade hela En plats i solen. Men samtidigt så gör det mig ingenting. Jag tycker fortfarande att 999 är en av de bästa låtarna på skivan men det är flera andra som också står ut. Det som framför allt tilltalar mig är texterna, det är väl alltid de som har tilltalat med Kent iof men ännu mer nu. De ligger liksom en stämning över alla låtarna som jag vekrligen gillar. Vid första lyssningen märker man det inte men efter ett tag inser man att det finns ett verkligt mörker i nästan alla låtarna. Ett mörker som påminner mig om Du och jag döden, vilket alltid är bra enligt mig. Jag tror att hela denna skivan kommer växa mer och mer efter varje lyssning och det brukar betyda att låtarna håller i längden tycker jag.

Kollade på presskonferansen från i tisdags innan och den var ganska kul bitvis. Det bästa var lätt när Martin frågade reoprten från Danmark: "In Swedish or engelska?". Gillade även Jockes lite skämtsamma "Ju mer vin man dricker ju bättre blir skivan". Det måste man ju lätt testa någon gång i sommar :P

Kommentera

Publiceras ej