Game of Thrones II

0kommentarer

Jag har vekrligen blivit helt fast i Geme of thrones! Har skrivit om det förut men sen andra säsongen börjat har det bara blivit värre! Jag tänkter varje dag på att det är en dag mindre till nästa avnistt! Men tack och lov gör det faktum att jag håller på att läsa böckerna det lite lättare att härda ut den "långa" väntan. Dock är jag fortfarande på bok ett men har bara knapp 200 sidor kvar så snart får jag börja på nästa!! Börjar dock fundera på hur jag ska göra efter andra säsongens slut. Jag är ju egentligen av den åsikten att man alltid ska se filmen/serien INNAN man läser en bok. Det funkar i alla fall mycket bättre för mig eftersom det kommer alltid finnas mer i boken, även om man vet hur det slutar så finns det ändå så mycket annat extra som kommer göra boken bra! Dessutom har jag varit med om filmer som har ändrat slutet så då spelar det ju verkligen ingen roll att man sett den innan. Förut ville jag alltid läsa innan jag såg filmen/serien men jag insåg efter ett tag att det bara gjorde filmerna sämre.

Så nu tycker jag att alla ska börja kolla på GoT, men en varning; serien kan vara lite seg ibland om man inte gillar när det är mycket konversation som man måste vara konsentrerad på för att inte missa saker. Axel har helt tappat intresset av serien eftersom det händer för liter för honom en jag gillar när det liksom händer saker under ytan. Folk beöver inte slå ihjäl varandra stup i kvarten bara för att det ska vara händelserikt. Jag tycket det är mer intressant hur människor ljuger, hugger varandra i ryggen och man inte vet vem man kan lita på riktigt. Det har blivit ännu mer av detta nu i början på andra säsongen så just nu är det verkligen extremt bra!

Kommentera

Publiceras ej