Gaelic Football

0kommentarer

Har egentligen tänkt skriva massa gånger de senaste veckorna men det har liksom inte blivit av. När jag väl har gått in för att skriva så har lusten försvunnit men nu verkar den vara tillbaka! :D Så nu kommer jag skriva flera stycken inlägg på en och samma gång bara för det :P Skulle bli ett så hiskeligt långt inlägg om jag bara gjorde ett nämligen :P

För det första har jag börjat träna igen! Hoppas verkligen att du är glad över att höra detta Emma eftersom det innebär att jag har börjat använda mina skor som du var så snäll och släpade upp hit för två år sen ;P

Jag och Johanna har börjat på Gaelic Football och det är sjuktkul! Det är typ en blandning av rugby, fotboll och amerikansk fotboll, fast ändå helt eget. Har bara varit där två gånger än så länge eftersom jag är lite förkyld igen och inte kunde träna varken i söndags eller ikväll :/ Har värsta hostan som gör att min astma inte riktigt vill samarbeta så känner att det inte är en bra idé att träna under de förhållanden! Men jag satsar på att tillfriskna under påskledigheten så att jag är fit for fight sen när jag kommer tillbaka :P

Det roliga med träningen är att flera av dem som är med verkligen är från Irland och alla är jättetrevliga och det är liksom lugnt att man gör misstag! Man känner sig inte alls pinsam och dum om man gör fel och de kommer fram och ger tips på hur man kan göra bättre vilket jag verkligen uppskattar! Hur ska man annars lära sig liksom?! Tränarna är också jättebra även om det ibland är lite svårt att förstå vad Donal säger på sin breda irländska, i alla fall när han står med ryggen mot en :P

Vi ska ha turnering i slutet av maj vilket ska bli superkul! Satsar väl inte på att man får spela jättemycket men det är ju mer hela grejen som är kul. Det kommer lag från Malmö, Göteborg, Helsingfors, Tallinn och tror det var ett från Oslo också! Sen ska det vara turneringar i Europa under sommaren också vet inte om det blir att jag följer med på dem dock, känns ganska avlägsett med tanke på att jag bara tränat två gånger liksom :P

Kommentera

Publiceras ej