Game of Thrones

0kommentarer

Svt började sända Game of Thrones för några veckor sen vilket gjorde mig väldigt glad eftersom jag velat se den serien ganska länge men liksom inte riktigt orkat sätta mig in i ännu en serie. Men när den ändå skulle gå på svt så kände jag att jag lika gärna kunde börja kolla. Jag blev ganska fast faktiskt! Kollade igenom hela serien på ett par dagar då jag inte hade något annat att göra, den är bara 10 avsnitt så var inte sååå många timmar.

Dessutom hade jag velat läsa böckerna men inte kommit för mig att köpa dem eftersom jag har så mycket att läsa i skolan att jag inte hinner tänka på vanliga böcker :P Men så hittade jag de fyra första i pocket för 189kr på Adlibris så då var det ju lika bra och slå till när vi ändå bara skulle ha en bok till denna kursen :P Har faktist hunnit börja läsa så är 260 sidor in i första boken typ. Den är riktigt bra och jag är imponerad över hur mycket det är som är nästan exakt lika i tv-serien! De har verkligen varit duktiga på att ta med väldigt mycket av det som händer i boken! Visst det är ju jättemycket lättare att hinna med allt när man har 10 timmar tv-serie att göra än om man gör en 2 timmar lång film. Men jag var ändå glatt överraskad över att det var SÅ mycket som stämde.

Dock är det en sak som jag stör mig lite på. Eller inte stör mig på, det är mer att jag har lagt märke till det men jag kan förstå varför de inte kunde göra som i boken i detta fallet. Titta på dessa tre personer och gissa hur gamla de ska vara.







Här ser de ju ut att vara typ mellan 20 och 25 tycker jag men i boken ska alla dessa tre vara runt 15! Jag förstår att de inte kunde ha 15 åringar i deras roller för det hade ju blivit värsta rabalder eftersom det är väldigt mycket sex och våld i serien. Men det blir liksom lite skumt när man vet hur gamla de egentligen ska vara.

Jag tycker i alla fall att folk borde läsa böckerna, de är riktigt bra hittills. Har ju dock väldigt mycket kvar eftersom det ska bli sju och jag bar har läst 260 sidor i första :P Flera av dem är ju över 1000 sidor så kommer nog ta ett tag innan jag är helt klar med dem.

Kommentera

Publiceras ej