Lördags pladder

0kommentarer

Egentligen borde jag sitta och söka artiklar och böcker till min forskningsrapport som vi ska börja skriva under veckan men det gör jag ju förståss inte... Jag har i alla fall äntligen kommit fram till vad jag vill skiva om, det vill säga biståndspolitik. Alltså hur politiska ideologier och tankar påverkar vart biståndet går eller hur mycket man ger i bistånd. Satt och letade igår men det känns verkligen omöjligt att hitta någonting som handlar om det jag vill skriva! Har hittat två böcker som jag ska komma upp men de fanns ju naturligtvis bara på Riksdagsbiblioteket så har inte kunnat låna dem än eftersom jag inte har haft tid att åka dit. Ska dock dit på måndag och hoppas verkligen att de inte hinner bli utlånade och jag hoppas att de har någonting bra att komma med! Den ena heter liksom Bistånd är politik! så den tror jag verkligen på!

Den enda riktigt vettiga jag har gjort idag är nog att jag har rensat garderoben! Slängde en hel påse med underkläder som inte har används på väldigt länge! Några tröjor och byxor fick också ryka så nu är det lite mer ordning i garderoben, ett tag i alla fall.. Behöver verkligen köpa massa nya kläder för jag är så sjukt trött på ALLT i min garderob! Dessutom har mina favorit byxor gått sönder så byxor är nästan akut viktigt att köpa! Men jag är verkligen inte alls på shopping humör just nu (hur är det möjligt!?) och då kommer jag verkligen inte hitta någonting. Ska iof försöka laga byxorna men måste ändå köpa ett par nya då jag inte tror att lagningen kommer hålla någon längre tid eftersom tyget har blivit så tunt.

Imorgon är det interncup med fotbollen och det ska bli ganska kul. Är inte jättetaggad eftersom vädret tydligen inte ska bli så bra. Hörde rykten om snö vilket inte känns lockande alls! Visserligen känns regn och snålblåst som ännu värre scenarion!

Kommentera

Publiceras ej